torsdag 30 september 2010

Öppna förskolan & Fika stund


Familjekalendern från IsaForm damp ner i brevlådan förra veckan.
Älskar denna kalendern och detta året tycker jag hon har jätte fina bilder!

Hej kära bloggvänner!

Då var det Torsdag, sista jobbe dagen för älskling denna veckan och sista dagen på September månad.
I morgon har höst månaden kommit in!
Kan inte riktigt förstå att det redan är Oktober månad.
Känns som att det var max 1 1/2 månad sedan det var Juni..

I dag har jag, älskling och vår lilla skatt varit på öppna förskolan på fm.
Alltid lika uppskattat av snäckan som älskar att vara där och springa runt och leka med alla barnen.
Nu ska vi försöka att få in en rutin att gå dit på Torsdagar då det passar helt perfekt att vara där när dom har öppet på fm.
Då snäckan alltid sover middag på em.

Efter att snäckan tagit sin middagslur och älskling åkt till jobbet för sista kvällspasset denna veckan begav vi oss av till ett fik i byn.
Jag och en kär vän tog oss en god och sen lunch meddans våra små töser lekte så sött tillsammans.
Alltid lika roligt att träffas men nu blir det tyvärr inte lika ofta längre då hon och hennes man har startat upp ett företag och deras lilla tös har börjat hos dagmamma.
Så man njuter av varje minut dom har tid över för att träffas!
Dom små liven som nästan är lika gamla leker och har så himla roligt tillsammans, jag och älskling håller alla tummar och tår för att dom kommer att få gå hos samma dagmamma nästa år.
Hade varit så roligt!

I kväll har jag och snäckan bara myst hemma och haft det bra!
Har lagat lite middag till älskling när han senare kommer hem från jobbet.
Blev i dag korv stroganoff med ris, sallad och bröd.
Vår älskade snäcka var jätte duktig och hjälpte mamma.
Hon står på en liten pall så att hon når upp till diskbänken.
När jag hade skärt ut alla grönsaker till salladen var hon så duktig och la det i salladsskålen.
Blev även en och annan liten gurkbit som slank ner i hennes lilla mage.. hihi
Klart man ska smaka lite också!
Hon skrattade och sken upp som en sol, hon tyckte att det var jätte roligt att hjälpa till.
Vår duktiga lilla hjälpreda!
Lite då och då sa hon pappa äta sen... Älskade lilla barn!

Nu ska jag plocka iordning lite i snäckans lekrum, är så mycket leksaker på golvet att man knappt ser det ;)
Sedan ska jag krypa ner i sängen, ska vara pigg och utvilad tills i morgon.
Då är älskling ledig så vi ska passa på att åka hela familjen till äventyrsbad.

Ha en skön Torsdags kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar