tisdag 7 september 2010

Kavat


Nu har alla snäckans kavat skor kommit hem..
Offwhite stövlarna köpte vi av Tildas nästkusin Alma som hade skorna förra året i endast 4 månader.
Är som nya då hon knappt använde dom då det var så mycket snö förra året och tyckte inte alls om att vara ute och leka.
Dom röda vinterkängerna och svarta höstskorna beställde vi hem och kom förra veckan och passar helt perfekt på snäckan.
Jätte skönt att redan inhandlat skorna till vintern och behöver inte tänka på det.
I dag blir det en lugn och skön dag här hemma.
Jag och snäckan ska ut och promenera en runda innan det är dax för hennes tupplur.
I kväll ska familjen hem till kära syster S och hennes P på middag :) Mums!
I går hade vi mycket besök här hemma!
Dagen började med att mamma hälsade på en stund innan hon började jobba vid lunch tid.
Senare kom en go arbetskamrat A på frukost med mig och snäckan.
Jätte roligt att träffas igen då jag har slutat jobba på den avdelningen hon är på, som även jag har jobbat på hela våren/sommaren.
Så därför träffas man inte lika ofta längre :(
På kvällen hade vi kära mamma och pappa på middag, då även pappa och älskling har hämtat och lastat in det sista lasset med massa massa ved i vårat förråd.
Så nu ska vi klara oss om det blir en lika kall och hård vinter som förra året ;)
Sedan älskar jag att elda i kaminen då det är så himla mysigt!

Ha en bra Tisdag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar