måndag 13 september 2010

2010-09-13

Mums med majs!
Vår lilla busunge ;)
Smaka av Pappa..
Äta själv med fingrarna ;)

God kväll kära bloggvänner!
Då var det måndag igen, efter en härlig helg.
I Lördags kväll var jag och min lilla familj hemma hos kära mamma och pappa med mina kära systrar med sambos.
Vi hade en jätte rolig em/kväll tillsammans som alltid, med många skratt och god mat som kära syster S gjort.
Älskar hela min stora familj!
Var en ganska lugn Söndag, så som söndagar ska vara..
På förmiddagen var jag, älskling och snäckan iväg och tittade på en födelsedagspresent till snäckan.
Lite tidigt kanske många tycker då hon fyller år i December.
Men det är en stor present som man inte bara köper sådär bara.
Så vi vill kolla först på lite olika modeller innan vi bestämmer oss.
Kan inte fatta att det bara är tre månader tills hon fyller två år.
Vad har den tiden tagit vägen?
Två år är ju jätte lång tid, men just nu känns det som att dom två åren gått jätte fort.
Mamma & Pappas älskling är ju stor tjej nu.
Senare på eftermiddagen begav vi oss till kära syster L och hennes J för "sommarens" sista grillning.
Kommer säkert att grilla någon gång till i höst, men det blir inte riktigt dessamma som när det är soligt och fint ute.
I dag har det varit en ganska lugn dag här hemma.
Älskling jobbar kväll denna veckan, så innan har åkte till jobbet blev det tacos till middag.
Vilket var uppskattat av snäckan som älskar tacos ;)
I eftermiddags har jag och snäckan haft besök av kära mamma, svärmor och älsklings bror P.
Slängde ihop en äppelpaj med vaniljsås vilket jag tyckte passade jätte bra då jag bara går ut och hämtar in fina färska äppel på vårat äppelträd i trädgården.
Hjälpte även svärmor att fixa slingor i håret, vilket blev jätte snyggt!
I kväll när snäckan somnat satt jag helt ensam och tittade på Ullared på tvn.
Tycker inte alls om dom veckorna älskling jobbar kväll då man sitter helt själv när snäckan susar gott.
Men men.. nästa vecka är han hemma på kvällen ;)
Ha en bra kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar