måndag 6 september 2010

Måndag

Fick rosor i går då jag och syster S lagat och serverat mat på ett kalas

Måndag igen, efter en härlig med intensiv helg..
Lördagen började med en tripp till Växjö med familjen då jag och älskling skulle försöka hitta både vinterjacka, höstjacka, skor/stövlar.
Älskling hittade allt han behövde och ville ha inför höst och vintern.
Jag hade lite mer otur..
Hittade både fin höstjacka och höst/vinterstövlar men jackan var för stor och stövlarna var för små..
Så typiskt!!
Men den snälla personalen hjälpte mig då man kunde beställa detta via nätet.
Så att jag får rätt storlek och det hemskickat istället.
Blev jätte glad över det :)
Men en vinterjacka fick jag med mig hem iallafall!

Senare på kvällen var vi på släktkalas i Ljungby då älsklings kusin fyllde år..
Var super trevligt och jätte roligt att träffa alla.

Skulle blivit en lugn och skön söndag med familjen då det var mycket i lördags.
Men så blev det ju inte...
Fick rycka in och hjälpa syster på hennes företag och servera mat på ett kalas på 35-40 personer..
Jag beundrar verkligen kära syster att hon orkar med att driva en catering firma!
Först ska hon upp tidigt och laga maten sen ska det in i värmeskåp i bilen så att det inte kallnar.
Väl framme på plats ska hon plocka ut allt från bilen och dessa värmeskåp är allt annat än lätta..
Blytunga med all mat i :(
Sedan ska det dukas och fixas iordning innan alla gäster kommer..
Sen blir det stress när alla kommer..
Maten ska vara varm,upplagd fint och man springer fram och tillbaka med ny mat när det är slut på bordet.
Sedan är det massa disk och efter det är det efterrätten och kaffe som ska fram.
Sedan disk igen och packa in allt i bilen igen och städa iordning
Puh helt slut efter denna dag!!
Jag hade inga problem att somna när jag skulle lägga mig på kvällen ;)
Beundrar syster att hon gör detta om och om igen på alla kalasen hon har.
Men visst det är ju inte varje vecka hon har stor kalas och serverar, men ändå..
Men syster älskar sitt jobba och brinner verkligen för det..
Och det är ju det som är huvudsaken, att hon tycker om det hon gör!
När det är storkalas, bröllop, begravning, dop konfirmation mm är det oftast stressigt och väldigt mycket att göra och planera som tar tid.
Men hon säger att det är värt det alla gånger med sån otroligt tacksamhet och lyckliga människor.



Självklart kunde jag inte låta bli att sköpa hem dessa söta mini dressar från Adidas till snäckan när vi var i Växjö och shoppade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar