lördag 11 september 2010

Fixar Lördag




I dag har jag och älskling haft en riktig fixar dag.
Har gjort iordning våra utemöbler inför höst/vintern och tagit in våra solstolar under altanen och tagit in stolsdynorna.
Visst kan det bli en fin höst så man kan sitta ute och t.e.x fika.
Men det kommer nog att vara få gånger så då tycker jag att det är bättre att ta ut dynorna och sedan in igen då det bara kommer bli ett fåtal gånger.
Älskling har klippt gräsmattan, förhoppningsvis för sista gången i år!
Och bytt ut alla våra spotlight runt huset och under altan och balkong till lågenergi lampor.
Puh hela 19 st!
Till sist har snälla älskling satt upp min vita KULLA lampa i sovrummet som jag hittade på IKEA fyndet för ett par veckor sedan :)
Kostar egentligen 699kr men jag köpte den för 295kr på fyndavdelningen.
Ibland ska man ha tur ;)

Blev en runda in till byn i dag då snäckan och älskling tog en tupplur.
Var inne i en blomsteraffär där dom hade hela 50% på alla ute och inne blommor.
Tyvärr så var den vita ljungen slut som jag ville ha, men det blev en fin vit orkide med en silver kruka till.
Blev även två vita ljus till mina fina George Jensen ljusstakar som jag tagit fram nu när det börjar mörkt tidigt om kvällarna.
Och även en ny yttedörr dekoration.
I kväll skulle vi egentligen haft besök av kära vänner men då deras lilla snäcka var sjuk fick vi tyvärr ställa in det :(
Så i kväll åker vi istället hem till kära mamma och pappa då vi och mina systrar och deras sambos ska äta gott och umgås.
Kära syster S har gjort smörgåstårta och vaniljpannacotta med blåbär och hallon till efterätt.
Mums!

Hoppas att ni kära vänner har haft och kommer att få en bra Lördag!





1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Det var verkligen tråkigt att vi inte kunde komma :(
    Vi får istället mysa med Tilda och hoppas att hon snart blir frisk.Inte kul och bara vara hemma.Ha det så trevligt hemma hos dina föräldrar.

    KRAM!

    SvaraRadera