tisdag 28 september 2010

Jul 2010 = Vitt & Grått


Denna julen har jag bestämt att det kommer vara färgerna vitt och grått hemma hos oss.
Jag har aldrig gillat den tomteröda färgen och den passar inte alls in hemma hos oss.
Har tänkt enda sedan vi flyttade till huset att jag skulle ha vitt och grått men har alltid slutat med att jag tagit in några röda smådetaljer.
Och varenda år har jag irriterat mig på dom röda detaljerna, för att dom inte alls passar in.
Så i år ska det minsann bli vitt och grått här hemma!
Har redan beställt hem lite små detaljer som kommer att pryda vårat hem till julen.
B.l.a en grå/vit pläd, två gråa kuddfodral till soffan, två vita ljusstakar, en vit stor duk till matbordet med två gråa löpdukar att ha tvärs över bordet, sedan fyra vita tabletter där på och tillsist fyra stora tyg servetter.
Längtar redan till julen med julgran, alla tända ljusen på kvällarna, när det brinner och knastrar i kaminen, julklapparna och all den goda julmaten.
Och inte glömma all den fina ljusbelysningen, både ute och inne.
Längtar så tills jag får sätta upp mina Fling stjärnor i fönstren...

Var i fm en runda på IKEA med kära syster L och shoppade lite.
Såg då att personalen höll på förfullt med att packa
upp julsakerna.
På Lördag ska allt vara klart så att man kan gå och shoppa julsaker.
Så på Lördag kommer jag att vara där!

1 kommentar: