onsdag 22 september 2010

Julklappar

Hej kära bloggvänner!

Här hemma har det redan börjat pratas och planeras inför julklapparna i år.
Både vad vi önskar oss i julklapp och vad vi ska köpa till familjemedlemmarna.
Är inte så långt till Jul så jag vill vara ute i god tid med alla julklapparna.

Brukar jag nämligen inte vara!
I vår familj tycker jag att det kan vara svårt att veta vad man ska köpa, då vår lilla skatt fyller år 1a December och älskling fyller år den 6e December.
Sen nån vecka senare är det julafton.
Allt på samma månad!

Men snäckans 2 år present är redan fixad.
Eller vad man ska säga...
Vi har köpt en lekstuga som hon ska få när hon fyller år,
men den kommer inte att stå i trädgården förrens till våren.
Då den b.l.a ska målas både invändigt och utvändigt så tycker vi
att det är bättre att vänta tills våren och fixa det då, det både regnar
mycket nu och t.o.m har vatt frost nån gång på natten.
Så det är nog inte så lyckat att börja måla och fixa med det nu i höst.
Sen har hon inte så mycket glädje av den till vintern då det kommer att
vara snö och man är inte lika mycket ute och leker i den.

På min önskelista i år står det b.l.a en
Kitchen Aid,
Kitchen Aid Artisan Mixer,
Dualit brödrost,
Dualit elvisp och
en Miss K bordslampa från Flos.
Och självklart allt i svart utan Flos lampan som är silver.
Hoppas på att jag får något av det som står på min önskelista i år ;)



















2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vilken fin önskelista du har gjort.Har själv en lååång lista,men en dag blir alla dem fina sakerna mina :)

    Mitt lilla projekt är det som vi pratade om i fredags.Nu har jag målat färdigt och ska börja inreda.Får en leverans imorgon med DHL som jag har köpt lite saker till Tilda :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej, vilken fin önskelista du har! Klart att tomten kommer med någon av dina önskningar:)
    Elvispen är jättefin men jag tänkte rekommendera stavmixern från Dualit. Fungerar både som stavmixer och elvisp. Jättesmidig och två i en, toppen!

    KRAM på dig

    SvaraRadera