fredag 24 september 2010

Barnkalas & Förberedelser



Då var det Fredag igen!
Har varit en härlig dag, bara massa massa mys med vår älskade lilla snäcka.
Har blivit extra mycket mys i dag då snäckan i morgon ska sova hos sin mormor och morfar.
I morgon kväll ska jag och mina älskade systrar med sambos ha en kräftskiva här hemma med våra gemensamma vänner.
Ska bli jätte roligt att träffa alla.
Men jag kommer att sakna vår lilla snäcka såå mycket...

I kväll har jag och älskling förberätt lite inför morgondagen.
Långbordet är dukat från köket och ut i vardagsrummet :)
Alla kräftor är upptinade och jag och syster S har varit och handlat all mat.
I morgon eftermiddag ska jag och S fixa maten innan alla kommer.

I går var det full rulle på mitt och snäckans schema.
På förmiddagen var jag och snäckan på öppna förskolan.
Jätte skönt att vara där på förmiddagen då det alltid är mycket lugnare då.
En av personalen på förskolan sa att det hade varit 50 st barn och föräldrar dagen innan på eftermiddagen. Puh alldeles för mycket.
Var precis lagom i går.
Efter öppna förskolan var det dags för snäckan att ta en liten middagslur hemma innan det var dax för oss att åka på barnkalas.
Passande då kom kära syster S med en god lunch och höll mig sällskap meddans snäckan sov.
Hela eftermiddagen var jag och snäckan på 2 års kalas.
Snäckans kompis Anna fyllde år så det blev tårta, paketer och massa lekande med sina små kompisar.

Nu blir det sängen nästa så man är pigg inför morgondagen.

Ha en bra helg vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar