lördag 2 oktober 2010

Helg :)

Mormor &
Moster S läser saga med vår lilla skatt!



Mmm gott med mat som Mormor lagat!


Hej kära vänner!!
Nyss hemkommen från kära Mamma & Pappa på middag.
Oj, vad mätta vi är nu!
Har spenderat hela em/kvällen hos dom.
Älskar att vara hemma hos Mamma & Pappa och bli lite ompysslad och bortskämd med god mat..
Aldrig fel!

Fast jag måste erkänna att det är lite kusligt att vara där nu då det under två veckor har varit inbrott nästan varje natt i en sommarstuga el hus runt om i trakten där dom bor :(
Uch fy vad jag hatar sånt!
Pappa och hans bror har ett företag en bit från hemmet.
Stackarna har jätte svårt att sova om nätterna och går på nålar hemma för att dom är rädda att nästa inbrott är deras tur på företaget..
Uch!!
Dom har ju larm och så men som Pappa säger vill dom in så tar dom sig in..
Att det ska behöva vara så..
Dom hade sett att en bil stannat utanför företaget i larmkamrorna nu i veckan kl 3 på natten och gått ut och kollat runt..
Tillhör ju inte det normala att någon är där mitt i natten!
Har varit inbrott i ett hus här i byn också som jag vet, mitt på ljusa dagen inne i ett bostadsområde.
Kusligt :(
Är glad att vi har larm på huset, då känner jag mig lite tryggare iaf!


I går var älskling ledig från jobbet så vi skulle passa på att ha roligt hela familjen med att åka på äventyrsbad.
Men tyvärr vaknade älskling upp i går morse och var dunderförkyld.
Så typiskt när man planerat in saker..
Får ta det en annan dag när älskling piggnat till.
Blev storhandling, shopping i byn och ett besök hos kära syster S på fm istället.
På em hade jag och snäckan stor utrensning här hemma.
Har blivit mycket klädinköp den senaste tiden till hela familjen så det var dax för lite ut rensning då allt inte fick plats i garderoberna. Jätte skönt att ha det gjort.
Funderar även på att åka till IKEA och köpa stora plastlådor och rensa och sortera ut i vårat så kallade "skräprum".
Där inne är allt från Tildas bebisleksaker till alla julsakerna.
Blir lätt att man slänger in saker där inne och ska ta tag i det sen.
Men det blir aldrig något sen förrens det är jätte stökigt.
Så nu tänkte jag köpa riktiga plastlådor så att man kan stapla dom på varandra utan att lådorna går sönder.
Har nu lådor i papp och det går inte bra att stapla många på varandra då den understa nästan viker sig :(
Funderar även att ta tag i att måla och fixa iordning där inne.
Vi har aldrig brytt oss om att fixa iordning där inne då vi bara har använt rummet till föråd och det har känts onödigt.
Men jag tror att jag ska göra det denna gången..
Får se vad älskling säger om det.. hihi

Nu blir det snart sängen då jag ska hjälpa kära syster S i morgon på företaget. Massa hyllor, lådor och byråer som ska sättas ihop.

1 kommentar:

  1. Usch det är kusligt med inbrott. Hemskt om nån skulle rota i ens privata saker. Tur att man har larm. Söt hon är din lilla gullunge!

    KRAM

    SvaraRadera