söndag 24 oktober 2010

Söndag


Hej kära bloggvänner!
Hoppas allt är bra med er och att ni har haft en lika bra helg som jag har haft.

Vår helg började kanon!
Finns ju inget bättre än Fredag kväll med min älskade familj med massa god mat och mys.
Lördagen började med att vi åkte hem till kära mamma & pappa .
Älskling har kopplat klart deras utebelysning runt huset.
Blev hur snyggt som helst!
Senare på kvällen åkte jag och mamma till syrrans företagskök.
Syrran hade en beställning på ett stort kalas för över 200 personer, som vi skulle servera middag, efterrätt och kaffe med kaka till.
Vi var alla väldigt nervösa innan vi körde igång men hela kvällen gick hur bra som helst.
Är så stolt över syster S som fixade detta galant!
Har planerat och fixat med allt från tallrikar, matbeställning, lagat maten och tagit in serverings personal till kvällen på bara en vecka.
Kan ju inte vara annat än stolt över syster S!!

I dag Söndag fick jag sovmorgon av snälla älskling som gick upp med snäckan när hon vaknade.
Var välbehövligt då vi inte var färdiga med allt efter kalaset förrens vid ett tiden.
Så jag somnade nog inte förrens två tiden i natt..
I dag har det varit en sån där seg söndag, och vädret har inte gjort mig piggare.
Har bara regnat och vatt grått ute hela dagen.
Har haft lite fika besök i em av syster S och mamma, handlat lite, tvättat och lagat middag.
I kväll när vår lilla snäcka sov sött har jag och älskling fixat och donat lite här hemma...
Har b.l.a äntligen tagit tag i att måla alla dörrkarmar på nedre plan.
Målade dom vita när vi flyttade till huset för några år sedan då dom var bruna och fula.
Men nu har dom blivit lite skavda efter b.l.a snäckans gåvagn, gåstol och bil hon åker runt i.
Så nu är dom vita och fina igen.
Har även börjat fixa lite smått i snäckans lekrum.
Nu har jag och älskling äntligen bestämt oss för vad vi ska ha för skrivbord och ny bättre förvaring i hennes lekrum och sovrum.
När allt är klart kommer det bilder!

Nu väntar sängen då jag är så trött!

Ha det bra vänner!
Pss i dag är det exakt två månader till Julafton.. Längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar