fredag 8 oktober 2010

Fredag




I förmiddags fick jag fika av vår lilla skatt i hennes lekrum :)
God kväll kära bloggvänner!
Då var det Fredag kväll och min jobbehelg denna helgen.
I morgon är det första dagen på den nya avdelningen jag ska börja jobba helger på.
Puh hoppas att allt kommer att gå bra och flyta på som det ska!
Lite nervös inför detta!

I går var jag, kära syster S och snäckan på vår gamla gymnasieskola och åt massa massa god mat.
Älsklings lillebror går andra året på Hotell&Restaurangpogrammet och varje torsdag lagar klassen trerätters meny som allmänheten kan beställa bord och komma och äta.
Var jätte roligt att vara där och självklart så gott att äta deras goda mat, och se hur duktiga dom var.
Oj vad mätta vi blev!
På eftermiddagen när älskling kommit hem åkte jag och syster S och hämtade våran bil som varit inne på bilservice.
Puh dyr historia!
Kan inte fatta att det kan kosta såå mycket att byta en kamrem på bilen + service...
Många många tusenlappar mindre...

Efteråt åkte jag och syster S hem till vår kära farmor, hon hade bakat vofflor med grädde och sylt.
Mums, jag som älskar vofflor!

I dag har det inte hänt så mycket här hemma.
Brukar försöka att inte planera så mycket på Fredagen innan jag ska jobba min helg.
Kan vara lugnt och skönt att bara vara hemma och ta det lugnt och inte göra mycket då det blir massa massa jobb hela helgen.
Men i em har det blivit både handling och en runda i byn för lite shopping.

Ska snart krypa ner i sängen då jag ska upp tidigt i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar