fredag 22 oktober 2010

Vinterland


Utanför vårat köksfönster i Torsdags fm

Hej kära vänner!

Här hemma är hösten förbi och vi har fått massa massa snö...
I Onsdags kväll var jag och vänner inne hos min kära granne Pernilla på Blingo & Me and I klädparty till våra små.
Var jätte trevlig kväll och lite smått och gott inhandlades självklart till snäckan.
När vi skulle bege oss hem blev vi alla helt chockade när vi gick ut..
Oj vad snö det var ute!
Vi hade så trevligt inne och mörkt var det ute så vi hade inte lagt märke till att det hade snöat..
Men så mysigt!

I går förmiddag var jag och snäckan på öppna förskolan.
Var inte alls många där.
Kan bero på all denna snö ute.
Är nog inte många som redan fått på sina vinterdäck på bilarna än.
Fasten jag hade nya vinterdäck på bilen var det jätte halt på vägarna.
Och i byn var det så dåligt skottat på gator och vägar, så att promenera dit var nog inte ett bättre alternativ.
På eftermiddagen kom svärmor till oss för att passa vår lilla skatt.
Jag och älskling skulle till banken för att kolla på våra pensioner, sparanden och fonder.
Tycker att det är så tråkigt på dessa möten, men ett måste då det är viktigt att ha koll på sina pengar.
Efter bankmötet åkte jag direkt till kära syster för att hjälpa henne på catering firman.
På Lördag ska hon ha storkalas för hela 250 personer.
Så jag och tre andra ska jobba och hjälpa henne.
Men innan dess är det jätte mycket som ska göras och förberedas.
I går bakade jag b.l.a 260 st vaniljmuffins och 260 st hallongrottor som ska vara till kaffet.

I dag är det äntligen Fredag, så skönt att det är helg.
I kväll ska vi bara ta det lugnt och mysa och äta gott hela familjen.
Ha en skön Fredag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar