söndag 4 april 2010

Vedklyvning och Grillning

Äntligen Söndag, Påskdagen och jag är ledig i dag :)
Efter att jag och familjen ätit frukost blev det att packa ihop för en heldag hos mina föräldrar. Älsklingen och min pappa har stått och klyvt ved nästan hela dagen. Jätte tråkigt och jag är inte alls avundsjuk.
Jag och älsklingen har en kamin hemma som vi eldar väldigt mycket i på kvällarna på hösten och vintern då det är en sån himla go värme. Mycket skönare värme om man gemför med våra el element eller luftvärme pump. Som tur så har min kära pappa stor skog och eldar själv med vedpanna då dom bor på landet, och klyver alltid ved på våren. Så min snälla pappa hjälper oss att klyva ved tillsammans med älskling som vi sen kan ha på vintern.
Jag och min kära mamma skulle egentligen gått en lång och skön promenad i dag med snäckan, men ångrade oss då det blåste och duggade lite ute. Men vi var ute med snäckan en stund i trädgården där hon tyckte att det var så roligt att titta på älsklingen och min pappa som klyvde ved. Men roligast tyckte hon det var när pappa körde med motorsåget. Roliga unge!! Men det är inte så ofta hon ser nån göra det hemma, då vi bor i ett bostadsommråde.
Senare på kvällen när älsklingen och pappa var klara med veden kom även mina systrar hem med deras respektive. Det blev grillat och påsktårta på menyn. Och självklart jätte mycket familjemys.
Ha en bra kväll vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar