torsdag 22 april 2010

Något bra, något dåligt



Kan börja med det dåliga först.
Har ringt till företaget som jag har beställt mina efterlängtade Charles Eames stolar. Tyvärr så är dom än en gång försenade, börjar bli trött på det nu då vi har väntat på stolarna i över tre månader :(
Men men.. Kan inget göra mer än att ännu en gång vänta och vänta på mina älskade stolar, som förhoppningsvis kommer senast i mitten av Maj.

Till det som är bra..
Beställde i Måndags två liknande stolar till vårt data/arbetsrum som vi ska köra igång med att fixa iordning efter att snäckans fondtapet är uppe.
Är lika stolarna som vi beställt till köket men är större och kraftigare, med armstöd också. Kommer att passa perfekt som kontorsstolar. Och dessa stolar skulle vi egentligen ha väntat på i 8-10 veckor, men nu var det någon som precis hade avbeställt fyra sånna stolar så han frågade om jag ville boka två stycken nu och få dom stolarna tillsammans med köksstolarna. Och självklart tog jag dom istället för att vänta 10 veckor :)

Inte nog med det så sa han att vi kommer att få kompensation för att vi har fått vänta så länge på våra stolar. Om stolarna kommer om en eller två veckor kommer vi att få 10% i kompensation. Men om vi kommer att få vänta ännu längre kommer vi att få ännu mer procent. Det gillar vi :)

Ha en bra Torsdag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar