måndag 19 april 2010

Ny vecka



Då var det Måndag igen med en ny vecka att se fram emot. Och förhoppningsvis en bra vecka!

I helgen har vi hunnit med massor av mina projekt med snäckans rum. Vi har varit på IKEA och köpt ny spjälsäng och klädskåp som äntligen har blivit ihop monterade och står på plats i hennes rum. Har även hunnit måla i hennes rum som jag sedan har hängt tavlor bakom. Taklampan som vi innan hade i vardagsrummet som har legat på vinden nu ett tag har fått komma upp i snäckans rum. Är jätte nöjd med rummet nu som blev mycket ljusare och finare än med hennes mörka säng och klädskåp hon hade innan. Nu ska jag bara klicka hem en ny matta, gardiner och förvaringslådor sen är allt klart i hennes rum. Hade hoppats på att tapetrullarna jag beställt till hennes lekrum skulle ha kommit i fredags, så att jag hade fått upp dem i helgen. Men dom kom i dag, så typiskt! Nu måste jag vänta tills helgen med att få upp dom, då jag inte hinner med det nu i vecka. Men nu är snäckans rum snart klart istället för tapetseingen, och det är jätte skönt att ha det projektet gjort. Då jag inte vatt nöjd med det innan. Nu är jag jätte nöjd!
När man gjorde en nybeställning på designonline.se där snäckans tapeter kommer ifrån fick alla nya nummret av tidningen Hus & Hem med i leveransen. Jätte snällt! Blir en titt i den innan jag somnar i kväll.

I förmiddags var jag och snäckan och hälsade på vännen D och hennes lilla Tilda. Var jätte roligt att träffas då det var ett tag sedan vi sågs då våra snäckor har varit sjuka. Mysig förmiddag med fika och massa prat :)

Snart är det sängen som gäller då jag och min lilla familj ska till Växjö i morgon på Leos lekland med våra kära vänner och deras små snäckor!

Ha en bra kväll vänner!

Innan:


Efter:


2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Vad fint det blev med de nya möblerna.Det var jätte kul och träffaS så det gör vi om snart igen..kanske en dag nästa vecka??

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Tack snälla du! Är jätte nöjd med rummet nu när det är så ljust och fint. Var jätte kul att ses då det tyvärr var länge sedan sist :(
    Vi träffas gärna nästa vecka. Har ni lust att hänga med en sväng på IKEA?

    KRAM

    SvaraRadera