torsdag 8 april 2010

Mysig frukost med goa vänner!


Dagen började vid halv 9 i dag, då snäckan inte ville sova mera. Eller rättare sagt inte orkade somna om fler gånger. Snäckan har sovit jätte dåligt i natt då hon har blivit lite förkyld och har fått en ännu hemskare hosta nu än sist hon var sjuk. Ibland hostar hon så mycket att hon klöks, är jätte jobbigt att se då man inte kan göra något för att hjälpa henne. Hon har hostmedicin över sen sist hon var sjuk och hade hosta, men jag vet inte om det är just den hon ska ha. Men vi provar så länge och ser om det blir bättre.

I förmiddags promenerade jag och snäckan ner till byn för att ta en lång och god frukost på Hartmans med vännerna J och J, och hennes lilla T. Var jätte skönt att bara sitta där och ta det lugnt, äta sin frukost, prata med goa vänner meddans våra små snäckor lekte i lekhörnan.

I eftermiddags har vår stackars snäcka bara sovit i max 20-30 minuter. Hostan blir mycket värre när hon ska sova och ligga ner. Hon hostar hela tiden så hon får ingen lugn och ro alls att sova. Ändå har vi pallat upp sängen så hon inte ligger helt plant, men det har inte hjälpt. Hoppas att snäckan får bättre sömn i natt än vad hon har fått i eftermiddags.

Har även ringt efter mina Charles Eames DSR stolar som vi väntat på i snart 3 månader. Dom har bara skjutit på leveransdatumet då dom bara fått in ett litet parti med stolar, då dom har beställt ett stort parti. Så nu undrade jag när jag egentligen kommer att få mina stolar. Men han lovade att dom skulle komma inom 2 veckor, då jag hoppas det stämmer. Men han sa att dom är så populära och att dom inte hinner med att tillverka dom. Sen när dom beställt ett parti får dom bara hälften för att andra leverantörer ska få några också. Förstår att dom är populära för dom är ju bara så snygga ;)
Längtar tills mina stolar står i vardagsrummet :)

I kväll blir det handling då det börjar bli tomt här hemma, mys med min älskade familj och slöa i soffan framför tvn.

Ha en bra kväll vänner!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Blev det de äkta Charles Eames stolar ändå?

    Kram!

    SvaraRadera