fredag 9 april 2010

IKEA och Födelsedagsfirande!



Fredag, äntligen helg tänker nog dom flesta.. Nja säger jag som ska jobba hela helgen.. Men det går fort, är ju ledig i två veckor efter denna helgens jobb :)

Vaknade pigg och utvilad i dag, jag som trodde att jag skulle få lika lite sömn i natt som i går natt. Då vår stackars lilla snäcka har fått hemsk hosta nu igen. Har bara gått två veckor sedan hon blivit frisk från sin förkylning Men så kan det vara ibland med som små liven.
Hon fick sin hostmedicin i går och sen var det nästan bra igen. Magisk hostmedicin tror jag :)
Vår lilla snäcka har nog bara vaknat till och hostat två gånger i natt. Så skönt för henne att hon fått sova så bra i natt, då det inte blev många timmars sömn i går natt. Och ingen sömn alls nästan då hon skulle haft sin tupplur i går eftermiddags.

I förmiddags var jag och snäckan i Diö, på Diö spa och köpte ett presentkort på massage till min vän J som fyller år i morgon. Tror och hoppas att hon kommer bli jätte glad för det då det är full rulle från morgon till kväll för henne med två barn, hus och allt annat man donar med när man har familj och barn. Då kan det vara skönt att ta en paus och koppla av och bara ha det bra ibland.

Vid lunch tid körde jag, snäckan, syster S och kära mamsen en runda till IKEA, då vi ännu inte har kollat på sommarsortimentet dom fått in för ett bra tag sedan. Snäckan tyckte att det var jätte roligt på IKEAS barnavdelning och skulle leka med alla leksakerna och krama alla gosedjuren. Goa unge! Så där fick vi stanna ett tag. Efter det gick vi och tog en god fika på Hartmans.

I kväll ska jag och min lilla familj till våra kära vänner J och M och deras små snäckor och grilla och fira J som fyller år i morgon. Ska bli jätte trevligt! Jag hoppas att hon blir glad för sin present..

Ha en bra fredags kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar