lördag 17 april 2010

Fixar Lördag

Underbara lördag! Finns inget bättre än att vakna en Lördag morgon när hela familjen är hemma. Alla går upp samtidigt och äter frukost tillsammans Så mysigt!

I dag skulle jag egentligen börjat på att tapetsera snäckans lekrum, men tyvärr så kom inte tapeterna i går. Kommer i början av nästa vecka. Så i går kväll bestämde jag mig för att ta tag i nästa projekt sålänge tills tapeterna kommer. Så i dag har vi fixat i snäckans rum.
Har inte alls varit nöjd med hennes klädskåp, spjälsäng och skötbord som hon har på sitt rum. Det är så rörigt med många olika träslag och färger på möblerna som inte passar ihop med rummet. Vi valde att måla hela rummet vitt med en fondvägg innan hon flyttade in där när hon var liten.
Golvet är i ek. Spjälsäng, skötbord och klädskåp är gran som är betsad. Sen har hon en golvhylla och två vägghyllor som är vita. Låter kanske inte så rörigt med tre olika träslag/färger men det är det, speciellt i ett litet rum. Så i dag blev det IKEA på förmiddagen och köpte ny spjälsäng och klädskåp i vitt. Skötbordet hon hade på sitt rum använde vi sällan så det blev inget nytt. Har lagt ut dom "gamla" sakerna på försäljning på nätet och har redan i dag sålt skötbordet. Så nu hoppas vi på att sängen och klädskåpet också säljs snabbt så vi slipper det i hallen.
Vi hann bara sätta ihop sängen i dag så garderoben ska vi förhoppningsvis hinna sätta ihop i morgon, då vi även ska hinna med att åka till Ljunby.
Ska även försöka fixa iordning lite annat nytt som jag tänkte ha i hennes rum. Får se hur långt jag kommer då jag även ska måla lite och det tar sin lilla tid då det ska torka mellan målningarna.

I kväll har jag och min lilla familj varit hemma hos min kära syster S och hennes P och grillat. Det var jätte kul att träffa dom, är så sällan man gör det på helgerna utan brukar bara träffas små korta stunder på vardagarna när syster har lite tid över. Men det är väll så när man äger en egen catering firma. Man har fullt upp hela tiden och jobbar väldigt mycket, speciellt på helgerna.

Ha det bra vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar