torsdag 18 mars 2010

Tråkig och dryg dag


I dag har det varit en sån tråkig och dryg dag. Men alla dagar kan inte vara roliga. Har velat göra så mycket men inte haft ork eller lust till någonting. Men när man har en liten snäcka hemma kan man inte bara ligga på soffan en hel dag och slöa. Har varit ute och promenerat en lång promenad med snäckan i dag även om det vatt en slö dag. Plockade hem några fina kvistar som jag ska ha till påskriset här hemma, är bara fjädrar som ska inhandlas. Har även hämtat ut vår ny tvättade soffklädsel på kemtvätten i dag. Tur att klädseln är tvättbar. Det som är tråkigt är att man i princip måste skruva isär hela soffan för att ta av och på klädseln. Och det tar sin lilla tid. Men det är det värt då den hade gjort sitt för denna gången. Blir att man får tvätta den lite oftare nu när man har en liten snäcka som hoppar, spiller mat och välling i den i bland. Var inne på IKEAs hemsida och kollade soffklädsel till vår soffa, hade velat ha en svart klädsel istället för brun som vi har nu. Tycker att den bruna skär sig till vår fondvägg vi har i vardagsrummet som är grå/blå. Men tyvärr fanns den inte i svart. Funderade på att ta på vår vita klädsel men ångrade mig ganska snabbt då jag isåfall hade fått tvätta den en gång i veckan och det har jag ingen lust med. Bemz.com säljer soffklädsel till alla IKEAs soffor, dom hade svart soffklädsel som jag ville ha men dom är inte speciellt billiga så jag får se hur jag ska göra.

Vad tycker ni föresten om vår fina postlåda? Är jätte nöjd med den då vi tidigare hade samma fula och smutsiga postlåda som dom andra på bilden.

I kväll blir det massa mys med min lilla familj, fixa soffklädseln och påskriset.
Ha en bra kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar