fredag 19 mars 2010

Fredag


Vår älskade Tilda är lite febrig och hängig i dag.


Dagen började bra med lång sovmvorgon för mig och snäckan. Men det var inte lika roligt att se att vår lilla älskling var sjuk när hon vaknade :( Vår lilla skatt har varit febrig, snuvig och allmänt hängig hela dagen. Så i eftermiddags blev det därför in till Apoteket en runda för att ladda upp med alvedon och näsdroppar inför helgen. Blev att man även åkte inom Maxi för lite gottis till helgen. Är nog många som säger "vad skönt att det är fredag och helg". Men det gör inte jag, då det är min jobb helg. Tycker att det är jätte roligt att jobba och träffa alla underbara arbetskamrater. Jag jobbar bara helger än så länge, sen får vi se när jag börjar jobba mer. På sex veckor jobbar jag två helger och en extra lördag. Är jätte skönt med en mjukstart efter att jag har varit föräldraledig i ett år. Men denna helgen när snäckan är sjuk hade jag velat var hemma och ta hand om min lilla älskling jag också. Men denna helgen blir det Tilda och Pappa helg! Tilda och min mamma skulle egenterligen åka till en bongård en runda i morgon och titta på alla djuren. Tilda älskar att träffa alla djuren och härma hur dom låter. Men det blir nog inte så, får se hur snäckan mår i morgon. I kväll blir det massa mys med vår sjuka lilla snäcka, god mat, Let`s dance och självklart solsidan.
Ha en bra helg vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar