onsdag 24 mars 2010

Besök hos farbror doktorn


En tidig morgon blev det i dag då snäckan skulle vara på vårdcentralen vid 8. Annars brukar hon sova tills halv 9. Kändes inte bra att väcka henne i morse när hon sov gå gott, har varit en jobbig natt för snäckan med mycket hosta. Så hon hade egentligen behövt sova ett tag till. Det gick jätte bra hos läkaren. Snäckan var så duktig när han skulle lyssna på henne och ta prover. Alla prover var bra, vilket är jätte skönt. Då vi har träffat många barn den senaste tiden som efteråt har haft både ögon- och öroninflammation. Så vi var rädda att det kunde vara något av det som snäckan fått. Men det var en vanlig virus infektion, som förhoppningsvis snart går över. Vi fick hostmedicin till snäckan så nu hoppas vi att hon får sova lite bättre i natt. Hon har en hemsk hosta så jag hoppas att medicinen hjälper. I eftermiddag har snäckan varit lite piggare inte alls så hängig och snuvig som tidigare, förrutom den jobbiga hostan. Så vi var ute och gick en liten promenad, har varit så varmt och skönt väder i dag. Kändes skönt att komma ut lite då både jag och snäckan varit hemma i några dagar nu när hon är dålig. Man blir lite rastlös. Fick även hem kläder från H&M i dag som jag beställt till mig och snäckan. Så skönt med nya kläder är så trött på dom gamla vinterkläderna. För Tildas del har jag beställt ganska mycket kläder då hon växt ur dom gamla. Snart kommer det ett lass med kläder från Polarn och Pyret också, men där är det mest vår ytterkläder jag beställt. Lyckades även förra veckan köpa en rosa skaljacka och en röd fleece jacka till snäckan från Polarn och Pyret för 300 kronor på Blocket, så där sparade man en slant. Jackan och fleecen kommer att passa bra nu till våren.
Ha det bra vänner!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar