fredag 26 mars 2010

Mammalyx Fredag


Dagen började med sovmorgon, Så skönt! Snäckan är nog trött efter att har varit sjuk i en vecka, tar på krafterna när man är liten och sjuk. Tilda har sovit jätte bra i natt, har knappt hostat en gång, skönt att hon får sova bra om nätterna nu igen. Har varit hos min chef i dag och förlängt min föräldraledighet till sista Augusti. Ska bli jätte skönt att vara hemma med snäckan ett tag till, och speciellt att vara hemma med henne under hela sommaren.Känns som att jag kan vara hemma med snäckan hur länge som helst, jag bara älskar att vara mammaledig med vår älskade tjej. Men jag ska fortsätta att jobba mina helger fram till Augusti. I eftermiddags var jag äntligen hos min frisör och klippte mig och bättrade på min hårfärg som inte alls var fin längre. Och inte att tala om den hemska utväxten. Men nu är det fint igen! Är så skönt att unna sig själv lite mammalyx ibland. Händer inte så ofta längre, men nu har jag både varit hos frisören och nästa vecka har jag bokat in en hel timmes helkropps maggage. Det kallar jag mammalyx, ska bli jätte skönt! I kväll ska jag försöka hinna med att montera ihop vårt nya soffbord som jag har köpt på IKEA, då kära syster har fått vårat gamla. Tror och hoppas att detta soffbordet blir bättre då det gamla var alldeles för långt. Sen har vi haft lite extra god mat och lite gottis i kväll när det är fredagsmys med min lilla familj och Let`s Dance finalen. Innan läggdags ska jag läsa min favorittidning som kom på posten :)
Ha en bra kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar