lördag 27 mars 2010

Regnig Lördag


Äntligen lördag och helg. Jag längtar alltid till helgen då älskling är ledig och hela min lilla familj är hemma och bara myser. I dag skulle vi egentligen varit ute nästan hela dagen och donat i trädgården och tagit fram trädgårdsmöblerna mm. Men i eftermiddags började det först att mullra lite sen kom det några stora knallar och tillslut började det att ös regna och det håller fortfarande på att regna. Så det blev ingen trädgårdsdag. Att det kan ändras så snabbt, i går var det strålande sol och 19 grader varmt. Och i dag är det iskallt och bara regnar. Istället fick jag ett ryck att börja storstäda, inte det vanliga att dammsuga,torka golvet,damma mm. Utan avfrosta frysen rengöra ugnen, mikro, städa i köksskåpen, rengöra kylskåp, köksfläkten mm. Blev även några maskiner tvätt. Är så glad att jag började dona med detta, så att jag slipper att göra det sen. För det är såå tråkigt och nu är jag färdig och slipper att tänka på att jag måste göra det. Inte så jätte rolig lördag eftermiddag men är glad att det blev gjort. I kväll har jag även hunnit med att baka kärleksmums, när jag avfrostade frysen märkte jag att vi inte har något gott till fika. I morgon hoppas jag på lite bättre väder, lite uppehåll så man kan ta en skön promenad.
Ha en skön kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar