måndag 15 mars 2010

Öppna förskolan och myskväll


Jag och sambon har vänner som i Maj ska starta ett företag i Älmhult. Älmhults veterinärklinik! Vi är så glada för deras skull och hoppas självklart att det ska gå bra med deras nya företag. Jag och snäckan har i förmiddags gått runt i klöxhult och lagt ut reklamblad i postlådor för att hjälpa dom, då dom inte hinner med hela Älmhult själva. Vilket vi jätte gärna hjälper till med + att jag fått bra med motion i dag. I eftermiddags var jag och snäckan på öppna förskolan, Tilda älskar att vara där och leka med dom andra barnen. Och självklart med hennes favoritleksak där, docksulkyn! Efter öppna förskolan var snäckan så trött och tog en lång tupplur, då blev det storstädning här hemma och några maskiner tvätt för min del. Är så skönt när det är gjort! Det är så skönt nu när snäckan bara sover en gång om dagen och länge istället för 2-3 gånger om dagen och kortare stunder. Man får så mycket gjort när hon sover 2-3 timmar på eftermiddagen. Jätte skönt!

Fick i dag ett paket till snäckan på posten, var hennes nya tavla från Isaform. Passade jätte fint i hennes rum. Beställde även en tavla till vardagsrummet för någon vecka sedan också från Isaform då min tavla jag hade där innan, la mela e la pera av enzo mari gick sönder. Det gick tyvärr inte att fixa den och jag har ingen lust att köpa tavlan nu igen, då den var ganska dyr. Får se om jag gör det om ett tag.
I kväll har det varit mys med min älskade lilla familj, god mat och besök av Simon. Nu blir det tvpogrammet Familjen Annorlunda.
Ha det bra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar