söndag 6 juni 2010

Var tog min lugna helg vägen?


Denna helgen skulle egentligen blivit en lugn jobbhelg. Brukar inte boka in eller göra så mycket när jag jobbar helg då man är ganska trött efter sina 10 timmar en dag på jobbet.

I natt vaknade min stackars älskling av svåra magsmärtor som inte ville ge sig utan bara blev värre och värre. Ringde till sjukvårdsrådgivningen och skulle rådfråga.
Fick till svar att han skulle äta ett knäckebröd och se om det går över.
Knäckebröd är hon galen??
Han kunde inte ens sitta upp av smärta.
Ringe igen efter att han ätit sitt knäckebröd då det hade blivit ännu värre. Men nu skulle vi få åka in till las så att dom skulle undersöka honom.
Min snälla syster L som var vår räddare i nöden kom till oss i natt vid 02.00 och skulle vara hemma med snäckan, så att vi inte behövde väcka henne mitt i natten och vara tvungna att ta med henne till las.
Väl inne på las var det jätte snäll personal som tog hand om älskling och tog massa prover.
Tyvärr så kom vi ju in en lördag natt så det blev många timmars väntetid då personalen var tvungna att ta fyllorna först :(
Visade sig att han hade fått svår magsår.
Fick pencillin i hela två veckor och att han skulle försöka ta det lugnt

Väl hemma igen 6-7 timmar senare hade vår lilla skatt vaknat, älskling var helt slut och somnade på soffan och sov tills eftermiddagen.
Även jag var helt slut då jag jobbat 10 timmar dagen innan och bara sovit 1 timme på natten. Men älskling behövde sin sömn mer än jag då han haft en sån tuff natt.
För att försöka hålla mig vaken tills snäckan skulle sova middag, då jag med kunde ta en tupplur. Har vi handlat, tagit promenad, hälsat på mitt jobb där jag egentligen skulle varit i dag och tagit en fika hos svärmor.

Som tur tog snäckan en middagslur på nästan 3 timmar i dag så både jag och älskling var pigga när hon vaknade igen. Underbara Tilda!

I kväll har vi haft besök av mina föräldrar, syster S & hennes P på middag. Var jätte trevligt! Tur att denna hemska nationaldag slutade bra iallafall.

Ha en bra kväll vänner!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!Det låter inget vidare.Tur att de kunde hitta vad som var fel.Hoppas han mår bättre snart.

    KRAM!

    SvaraRadera