fredag 18 juni 2010

Tre, la mela e la pera av Enzo Mari



Fredag, äntligen helg och jag är ledig hela helgen :)
Dagen började med en liten tripp till Växjö för mej och snäckan. Skulle äntligen hämta ut tavlan Tre, la mela e la pera av Enzo Mari som varit inne på inramning och limmning.
Tavlan var tyvärr inte klar när vi kom så det blev en runda till City Gross och ToysRus.
Tavlan var jätte fin när vi väl hämtade ut den. Var slät och fin och inte alls vågig som innan.
Var ett litet veck längst ner på tavlan som inte gick att fixa till, men inget som förstör tavlan.
På vägen hem åkte vi inom mina föräldrar på ett litet besök.
Jätte roligt att komma dit och se att deras badrumsrenovering äntligen är helt klar.
Dom stackarna har fått vänta på ett bubbelbadkar i en hel månad.
Men är nu på plats och inkopplat.
Och min kära mamma är stolt som tuppen då snäckan har lärt sig att säga mormor.
Måmå ;)
Älskade lilla tjej!


I går var jag och snäckan hemma och hälsade på Dinka och hennes lilla Tilda.
Alltid lika trevlig att träffas, prata lite och ta en fika.
Tack snälla du för i går :)
Efteråt blev det lunch i byn med kära syster L och senare en runda i byn.
Var inne och kollade på vad hon och hennes J har köpt för vitvaror till deras nyinköpta hus.
Var jätte snygga vitvaror i helblankt svart, både tvättmaskin, kyl, frys och diskmaskin.
Blir nog jätte snyggt då deras köksluckor är svarta. Bara ynka två veckor kvar tills dom ska flytta in.
Längtar!!

Ha en bra Fredags kväll vänner!



3 kommentarer:

  1. ROLIGT att det gick att fixa!! Få se om jag med ska ta och lämna in min så dem limmar den. Var lämnade du in din??
    Har en trevlig helg, hälsa familjen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej kära du! Jag lämnade in den på Gallerix i Växjö. Det kostar bara 339 kronor att limma tavlan, så det rekomenderar jag verkeligen dig att göra. Trode alldrig att det skulle gå att rädda planchen då den var hemskt vågig, men det blev jätte bra och är slät och fin.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Ett badrum är en viktig del av hemmet, det är något som man använder varje dag. Om familjen är stor så kanske man vill göra plats för ett andra eller tredje badrum, men oavsett hur många man har så måste de fungera. I samband med en badrumsrenovering Stockholm så passar man ofta på att uppdatera badrummet och kanske lägga till några moderna detaljer som kan göra det mer attraktivt och användbart. Vi kan komma med förslag på vad som finns, och lägga upp olika möjligheter att välja mellan.
    BADRUMSRENOVERING STOCKHOLM

    SvaraRadera