onsdag 30 juni 2010

Städdag och barnfilmer


Har varit en ganska tråkig men välbehövlig dag här hemma.
I dag när inte solen ville titta fram på oss har jag passat på att städa hela huset, tvättat, strykt tvätt och till och med hunnit med att putsa alla fönstren i hela huset.
Och det tar tid ska ni veta med alla våra fönster plus hela glasverandan. Puh...
Men så skönt att ha det gjort!
Så i morgon kan jag lata mig med gott samvete.

När fönstren var putsade och fina blev det en snabb runda till IKEA för att kolla om tyget jag velat ha till gardinkappa i vardagsrummet kommit in som jag väntat så länge på.
Och ibland ska man ha tur, det hade kommit in i dag :)
Så i kväll har jag fixat och sytt gardinen till vardagsrummet. Blev jätte bra!

Älskade snäckan har börjat intressera sig lite för tecknade barnfilmer.
Har inte alls varit intresserad av dom färgglada figurerna på tvn innan.
Så på vägen hem från IKEA var vi och köpte hem lite barnfilmer till snäckan.
Satt så snällt och sött i kväll innan läggdags och tittade på Piff och puff.
Var länge sedan hon satt så still i soffan ;)
Vår lilla älskling...

Ha en bra kväll vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar