torsdag 10 juni 2010

Tre, la mela e la pera av Enzo Mari


Då var det redan Torsdag och helgen närmar sig. Tyvärr är det min jobbehelg denna helgen också, men det gör inte så mycket när det ändå ska bli dåligt väder.
Känner inte alls för att jobba denna helgen då jag hade velat vara hemma med min älskade lilla familj. Men vi får ta det nästa helg, då vi ska iväg på en liten utflykt om vädret tillåter :)


Vid lunch tid i dag kom kära syster S och hämtade mig och snäckan då vi åkte in till byn för att äta lunch. Efter lunch blev det Växjö en runda då jag lämnade in mitt lilla projekt till experter.
Hoppas på att dom kan hjälpa mig med mitt lilla projekt då jag och älskling försökte oss på det i går kväll utan något bra resultat. Har köpt affischen Tre, la mela e la pera av Enzo Mari av kära D då hon gav upp projektet. Vilket jag förstår då affischen var hemskt vågig och inte alls fin inramad. Nu har jag lämnat in den för inramning och limmning. Dom sa att den skulle bli rak och fin när den är limmad men det tror jag inte på förrens jag ser det. Hoppas och håller tummarna för att dom lyckas få den rak och fin. Ska hämta ut den nästa vecka. Längtar!

Blev inte så mycket shopping i Växjö då jag den senaste tiden har handlat nya kläder till hela familjen. Har dock ingen baddräkt till snäckan i sommar så en baddräkt fick följa med oss hem. Hittade även solkräm 50+ vilket jag inte hittat här hemma i byn så den fick även hänga med hem. Viktigt att smörja in dom små liven nu i sommar som inte tål solen särskilt bra.

Ha en bra kväll vänner!

Snäckan sov så gott i bilen påväg till
Växjö, med sin älskade kanin som
hon inte kan somna utan.

Snäckans nya baddräkt från Åhlens, så söt!

5 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så ni fick inte ihop den.:( genom att bara styka den lätt.Vad skulle det kosta att få den limmad??Ohhhh, nu är jag nyfiken på hur det kommer att bli när den är färdig.Annars får jag med beställa mig en ny och göra likadant som dig.Är ni sugna på att träffa en dag nästa vecka?

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Nej det gick inte alls bra. Var den rak och fin ena sidan så var den hemskt buklig andra sidan osv.
    Dom hade ett paketpris på ram, glas och limning och det kostade 1338 kr. Inte alls farligt! Bara limning tror jag kostade ca 300 kronor. Dom sa att den skulle bli bra men det tror jag inte på förrens jag ser det nästa Fredag. Den var ju hemskt vågig.
    Vi träffas gärna nästa vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det var ju inte farligt dyrt med tanken på att vanlig inramning kostar 990kr..Hu ramade du in den hemma?Hade du köpt nytt glas till din ram??Ska bli spännande och se hur den blir.

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Vi provade alldrig att rama in den hemma då jag inte hade något glas till ramen. Strök planchen och satte upp den med dom svarta listerna som följde med. Men det såg inte klokt ut då planchen var så vågig.
    Tänkte först att jag bara skulle köpa glas och att Gallerix skulle limma planchen. Men jag ville byta
    ram då den gamla blev skavd efter att glaset gick sönder. Så jag tog deras paketerbjudande med både ram, glas och inramning. Var ju inte så dyrt som jag trode det skulle vara.
    Sen skillde det inte många hundra med eller utan ram.

    SvaraRadera