fredag 11 juni 2010

Fredag

Doftar ljuvligt här hemma när syrenerna står på bordet


Fredag, sista dagen innan helgens jobbande. Brukar alltid ta det lugnt och inte planera in för mycket denna dagen, då det blir många timmars jobb hela helgen. Så man behöver en "ladda batterierna dag" innan helgen ;)
Men i dag tycker jag att det har varit full rulle hela dagen :)


I förmiddags var jag och snäckan hemma hos min kära mamma och hälsade på.
Så skönt att vara hemma och bara ta det lugnt. Och snäckan älskar det, då hon får 100 % uppmärksamhet av mormor hela tiden. Blir nog så när det är första barnbarnet ;)
I eftermiddags har jag och snäckan bakat bullar. Gjorde lite extra för att ta med till jobbet i morgon. Kan vara gott mitt i jobbstressen!

Blev även lite småpyssel här hemma, kört några maskiner tvätt, strykt, fixat iordning det sista "piffet" i arbets/gästrummet så nu är allt klart. Bilder kommer senare!
I kväll när snäckan susade gott fixade jag och älskling kycklinggryta med het chili, ris och ett glas vitt.
Var så gott!
Nu blir det lite slappande framför tvn innan läggdax.

Ha en bra Fredagskväll vänner!


Kyklinggryta med het chili, ris och ett glas vitt.
Så gott!

Inte alls dumt med nybakade bullar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar