tisdag 4 maj 2010

Storhandling och Grillfest

Äntligen ny vecka och min jobbehelg är avklarad.
Nu är det en ny spännande vecka framför oss!

Dagen började med sovmorgon då snäckan var trött i dag.
Skönt med lite sovmorgon!

I eftermiddag har jag och snäckan varit på IKEA och sedan storhandlat.
Inte så roligt att storhandla men ett måste när det ekade tomt i vår kyl.
Senare blev det en runda i några affärer i byn för att kika runt lite. Men det var inte så roligt som jag trodde det skulle bli. För varje gång vi skulle ut från bilen började det ös regna när jag skulle ut med både barnvagn och snäckan.
Har varit så tråkigt väder i dag med både regn i omgångar, hagel och till och med åska.
Är ju faktiskt Maj månad nu så jag trodde att det skulle bli lite bättre väder nu och framförallt varmare. Men inte än iallafall.
Men det blir det säkert snart får man hoppas.
Blev även IKEA en runda innan vi körde hem för att kolla in en möbel som jag och älsklingen kanske ska inhandla ;)

I eftermiddag när snäckan vaknat ska vi in till min kära granne Pernilla och hennes lilla Robin och Vera. Vi ska fixa iordning lapparna till våran årliga grannfest som jag och Pernilla har infört.
Är jätte trevligt då alla grannar på vår gata träffas, dukar upp långbord och grillar tillsammans och har en trevlig kväll.
Ska bli jätte roligt även i år då vi har fått ett par nya grannar. Har fått nya grannar i tre år i rad nu, så varje år är det en ny familj som har kommit och varit med oss på grillfesten.


Har köpt duplon till snäckan i dag när vi var och handlade som hon älskar.
Snäckan har tyckt att det har varit jätte roligt att leka med duplon när vi varit hos kompisar och på öppna förskolan.
Så jag tänkte att hon skulle få det i dag. Tror att hon satt och lekte med dom i en hel timme, så det blev ett lyckat köp :)

Ha en bra dag vänner!


2 kommentarer:

  1. Hej, va fint ni har det! Extra kul att kika in hos er då ni bor granne med mina svärföräldrar:) Kika gärna in hos mig
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du!!
    Är inne på din blogg och kikar ibland ;)
    Kram

    SvaraRadera