fredag 28 maj 2010

Grannfest


Dagen började så fint med solsken och varmt ute. Så jag och snäckan tog frukost ute på glasverandan. Är så skönt att ha glasverandan att sitta där ute och bara ha det bra. På sommarmorgonen och kvällen när det inte är jätte varmt ute kan man sitta där då det blir lite varmare där inne och när det blåser ute är det fortfarande varmt och skönt där när man stänger dörrarna. Men mitt på sommaren när det är jätte varmt går det knappt att sitta där inne då det blir som en bastu, även om dörrarna är öppna. Som tur har vi halva altanen inglasad och andra öppen. Så man får sitta där när solen är som varmast. Helt perfekt!

Efter frukost åkte jag och snäckan för att handla lite inför kvällen. Ska ha vår årliga grannfest i kväll så vi hoppas på fint väder (uppehåll iallafall) och en trevlig kväll.
Det var så fint och varmt ute i morse men nu är det tyvärr mulet. Men bara det inte regnar eller blåser så blir det nog bra.

I eftermiddags när snäckan tog sin middagslur passade jag på att plantera mina sommarblommor ute i krukorna. Blev jätte fint! I morgon ska jag försöka hinna med att så i trädgårdslandet.

Ha en bra dag vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar