torsdag 20 maj 2010

Sommardag och åska


Vilken underbar dag det har varit i dag!

Innan jag och snäckan gick ner på morgonen för att äta frukost låg vi kvar i sängen och myste med balkongdörren öppen och lyssnade på sommarfåglarna sjunga och lät solen och värmen komma in i sovrummet. Kändes precis som att det var mitt i Juli månad, så varmt och skönt. Underbart!

I eftermiddags har jag och min lilla familj varit hemma och hälsat på min kära mamma & pappa.
Alltid lika skönt att komma hem och bara ta det lugnt och inte känna någon stress och massa måsten. Blir nog så när man är på landet.
Blev en god bit mat en lång och skön promenad ner till sjön där mina föräldrar har sin grillstuga precis intill sjön. Var fantastiskt fint där nu när alla träd har slagit ut och solen sken ut över sjön. Underbar sjöutsikt!
Tyvärr så glömde jag min kamera för att fota den underbara utsikten.
När snäckan tog sin middagslur i vagnen passade jag och min mamma på att städa av min och mina systrars gamla lekstuga som mamma och pappa skulle ha kvar till sina barnbarn.
Har stått i trädgården utan att någon lekt i den sedan min lilla syster var mindre och det är snart 15 år sedan. Tills i dag!
Snäckan tyckte att det var jätte roligt att gå in och ut och stänga dörren. Och leka med min gamla rosa Brio leksaksspis som är ca 22 år gammal :)

Men uch vilket väder det var innan i kväll när vi skulle köra hem igen.
Mina föräldrar bor som sagt nära en sjö och där blir det tyvärr ofta mycket och hemska åskknallar och blixtar när det åskar. Och så även i dag.
Blixten slog ner i en telefonstolpe ca 250 meter från deras hus. Oj vad det small och blixtrade runt stolpen. Var riktigt hemskt att se, har aldrig innan sett åskan slå ner på så nära håll. Inte alls kul.


Ha en bra kväll vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar