tisdag 30 november 2010

Sista November


Brr så kallt det har varit ute hela dagen...
Just nu sitter jag framför braskaminen och det är så varmt och skönt.
Ute är det -13 grader, brr
Älskar vår braskamin, jag hade inte klarat av vintrarna utan den.
Jag som är såå frusen av mig!

I förmiddags hade jag och snäckan besök av kära syster L.
Hon mår mycket bättre nu efter snart en vecka efter operationen.
Är inte alls så trött längre och inte mycket ont heller.
Så skönt att det går mot rätt håll för henne.
Men det var lite roligt när L och snäckan i fm skulle äta mellis.
Båda två åt en liten danonino yoggi och båda två var lika mätta efteråt.
Tänk att en vuxen människa kan bli så mätt efter en liten yoggi...
Så operationen fungerade som den ska!
Men det är ju bara nu i början det är så, sedan kommer hon att kunna äta som vanligt men inte i så stora mängder.
Syster hade även med sig sin lilla vovve, Dalton.
Snäckan bara älskar honom, gud så roligt dom hade tillsammans i dag.
Men efter ett tag med bus med snäckan var lille Dalton trött och somnade så sött.

I kväll har det varit en sista fixet här hemma.
Vårat så kallade skräprum är nu äntligen färdigmålat.
Fick måla det hela tre gånger så att dom hemska tapeterna under inte skulle synas igenom. Puh
Men nu är det fixat och fint blev det.
Har tagit in alla stora plastlådor med förvaring i rummet också.
Behöver tyvärr tre till så på torsdag blir det en runda till IKEA för att inhandla det.
Nehe vänner nu ska jag ta och krypa ner i den varma goa sängen och läsa lite i mina nya tidningar innan jag somnar.
I morgon är det en stor dag så det gäller att vara utvilad.
Vår älskade Tilda fyller 2 år i morgon!

Ha det bra vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar