onsdag 1 december 2010

Tilda 2 år


En glad liten snäcka som fick "välling på sängen" på morgonen!

I dag är det ingen vanlig dag för i dag är det Tildas 2 års dag hurra hurra hurra!!
Oj vad tiden springer iväg...
Tänk att vår lilla snäcka redan är två år.. Ingen liten bebis längre..
I går kväll vid 11 tiden satt jag och älskling och tänkte tillbaka på vad vi gjorde för exakt två år sedan.
Just vid den tiden för två år sedan hade vi packat in bb väskan och åkt till bb.
Då hade jag regelbundna värkar med några minuters mellanrum.
Så spända och nervösa vi var påvägen in.
Vår lilla bebis var påväg :)
Mycket snurrade runt i huvudet då, vad skulle ske när vi kom in?, kommer det att bli vanlig förlossning eller kanske akutsnitt?, hur kommer jag att klara av att föda?, hur kommer jag att hantera smärtan? hur skulle det gå för älskling som är sjukhusrädd, kommer han att svimma?
Men jag ska tala om att allt gick hur bra som helst. Men fort!
Var på bb någon timme bara sedan var vår lilla snäcka född.
Hann varken med smärtlindring eller bad.
Och älskling klarade det hur bra som helst, han var med hela tiden utan att svimma.
Kan inte vara lätt att vara man heller på en förlossning.
Känna pressen att man måste stötta sin sambo/fru när man är livrädd för sjukhus och knappt klarar av att vara där inne.
Som min älskling...
Och att inte kunna göra någonting när sambon/frun har så ont måste nästan vara det värsta.
Fast nästa gång hade det inte varit fel att byta, jag som stöttar och älskling föda ;)
Synd att man inte kan turas om hihi

Snäckans födelsedag i dag började med att snäckan fick "välling på sängen" och massa paketer.
En sån glad liten snäcka full av energi och förväntan så tidigt på morgonen.
Förmiddagen spenderade jag och snäckan hemma med att leka med dom nya sakerna hon fått i present.
Fick även lite besök då några som inte kunde komma i helgen ville hälsa på och ge snäckan en liten present.
Efter att snäckan sovit middag åkte jag, snäckan, mamma och mina systrar in till byn för att gå på julmarknaden och ta oss en fika.
Tyvärr kunde inte älskling följa med då dom var tvungna att ha ett möte på em efter han
slutat :(
Var ganska kallt inne i byn på julmarknaden, blev en snabb runda där då det var hela -10 grader.
Istället blev det en lång och mysig fika.
När älskling kom hem från jobbet blev det lite paketöppning igen, då älskling ville vara med när hon öppnade några paketer då han inte kunde vara med på morgonen då han jobbade.
Efter en härlig dag somnade snäckan snabbt i kväll.
Är jobbigt att fylla år och få så mycket uppmärksamhet hihi

Nu väntar vi bara på helgen då det blir massa nya paketer, och släkt & vänner kommer till oss för att fira älskling och snäckan på sina födelsedagar.


Mmm gott med välling..

Å vad roligt att slita upp paketerna ;)


Och så roligt att leka med dom nya leksakerna



En av snäckans födelsedagspresent från mig och älskling.
Kaninlampan och kartell sängbordet.

Nya kassaapparaten var kul


Och nya dammsugaren var en hit!
Snäckan vill alltid hjälpa oss att dammsuga när vi ska göra det så i dag fick hon en alldeles egen :)
Några av sakerna snäckan fick i dag.
Kassaparat, pussel, bok, dammsugaren, och den talande vovven

1 kommentar:

  1. hej....

    undrar bara var du köpt tavlan som hänger över din dotters säng??
    en sån skulle ja mä vilja ha till min dotter :)

    SvaraRadera