måndag 27 december 2010

Tildas julklappar

God förtsättning kära bloggvänner!

Hoppas allt är bra med er och att ni har haft en riktigt bra julhelg!

Då var det måndag igen och julhelgen är över för i år.
Tyvärr jobbar älskling nu i mellandagarna men men vad gör man..
Hade varit skönt med lite ledigt med hela familjen innan det är dax för vår lilla skatt att börja hos dagmamman i början av januari.
I går Annandag jul var jag och familjen hemma hos mamma & pappa och frossade i oss den sista julmaten.
Även vår lilla snäcka fick i sig en del i sin lilla mage.
Har varit sädär med ätandet för vår lilla snäckas del nu när hon varit sjuk.
Men det blir ju så när man är krasslig, man har ingen matlust alls.
Speciellt när man har halsfluss som snäckan har.
Då vill man absolut inte äta något, då det gör så hemskt ont i halsen bara av att svälja :(
Men hon är mycket bättre nu, den nya pencillinen hon fick på julafton var kanon och smakade inte alls så illa som den första.
Så denna pencillinen får stanna i hennes lilla mage utan att klökas upp igen :)
Senare på kvällen var det dax att bege sig till älsklings mamma och lillebror.
Stackars svärmor som har jobbat hela julhelgen, men som i går kväll gick av sitt sista pass.
Där hemma blev det massa gott och lite julklappsutdelning.

Vi har fått så otroligt mycket fina julklappar i år som jag gärna visar er.
Men det är ganska många så i detta inlägget visar jag några av snäckans fina julklappar och i nästa inlägg visar jag mina & älsklingens.
Tror att tomten tyckte att vi varit extra snälla i år för så många julklappar vi fått i år kan jag inte minnas sist jag fick.
Måste varit när jag var liten ;)

Ha en bra måndag kära vänner!




En rosa liten kånken mini väska som snäckan ska ha när hon börjar dagis

Älskade barnkammarboken med god natt sagor


Snäckan älskar djur och traktorer så det blev en bondgårdsfarm i duplo av mig och älskling i julklapp



Mini kartell stol till snäckans string skrivbord i sitt sovrum fick hon av mig & älskling



Fler köksapparater av OBH Nordica till sitt leksakskök i lekrummet


Ett litet strykhjärn och strykbräda fick hon b.l.a av mormor & morfar i julklapp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar