tisdag 14 december 2010

IKEA & Fixande

Några av alla 37 julkort jag skrivit i kväll..
God kväll kära bloggvänner!

Ja, här sitter jag nu, skulle egentligen ha jobbat men det blev lite ändring på det i kväll.
Kära syster fick faktiskt lite tid över i eftermiddags så det jag skulle hjälpt henne med är redan klart.
Men i morgon kväll blir det jobb, då ska jag lägga upp mat på jultalrikar för 75 personer och kära syster ska göra klart 4 smörgåstårtor.

I förmiddags/lunchtid var jag, snäckan och kära syster L på IKEA en runda.
Hon skulle köpa hem lite prylar då hon och hennes J ska fixa iordning lite där hemma.
Och då behöver man ju självklart lite nya möbler :)
Skulle väll mest följa med så att hon kunde se vad jag tyckte om dom möblerna hon skulle köpa.
Men som vanligt fick jag minsann med mig en hel del jag också ;(
Min kära älskling brukar säga att det är som om det vore inträde där.
För om jag säger att jag bara ska dit och kolla så nog kommer jag alltid hem med ett par nya prylar för minst ett par hundra iallafall ;)
Men i dag så tyckte jag att jag kunde handla utan att ha dåligt samvete.
Fick i går tillbaka massa pengar från min skatt :)
Ganska sent jag vet, men när jag aldrig fick mina pengar efter sommaren och älskling hade fått sina ringde vi och kollade och det visade sig att dom hade fel konto nr och inte kunde betala ut mina pengar.
Så bara att ändra det kunde ta ett par veckor och då hade dom ingen mer utbetalning förrens i december.
Har tydligen bara det några gånger per år när det gäller att få tillbaka skattepengar.
Så typiskt!
Men det är ju inte så fel att få pengarna i december månad!


I kväll har det blivit massa fix här hemma.
Städat och tvättat 4 maskiner tvätt.
Fyllt i snäckans dagispapper som ska in, vilket är en hel historia...
Puh tog sin lilla tid!
Även hunnit att skriva alla julkorten vilket också tog sin lilla tid då det var hela 37 stycken..
Så nu ska jag och älskling bara slöa i soffan framför tvn, sedan blir det nog tidigt i säng känner mig ganska trött i dag..

Ha en bra kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar