måndag 6 december 2010

Barnkalas & Ny Vecka

Hej kära bloggvänner!

Hoppas att allt är väl med er och att ni har haft en bra helg.
För våran del har det varit full rulle hela helgen, men så roligt vi har haft!
I går Söndag var det barnkalas här hemma för snäckans del.
Blev inte så många då några inte kunde pga sjukdom & jobb.
Men så är det ju denna tiden av året.
Men många olika sjukdomar i år tycker jag.
Brukar vara dom vanliga med magsjuka och förkylning.
Men vi har vänner vars barn har haft både vattenkopper och ögon- och öroninflammation också.

Vi hade så roligt här hemma att jag helt glömde att ta kort på dom små liven som sprang fram och tillbaka och lekte som små duracellkaniner.
Blev lite kort då endast en familj var kvar....
På kvällen åkte jag och min älskade familj hem till kära syster L och hennes J.
Då hela familjen skulle planera inför Julafton.
I år ska vi ha knytis hemma hos mina föräldrar på Julafton, så vi skulle bestämma vilken som ska ta med vad för mat osv.
Min kära farmor har alltid velat laga julmat och där har vi varit sedan jag och mina systrar varit små och ätit julmat.
Men farmor orkar inte med det längre, vilket inte är så konstigt då hon är 77 år.
Så nu ska hon sitta ner och njuta av maten och vi fixar maten.

Nu blir det soffläge en stund innan läggdax.
Ska upp tidigt i morgon och hjälpa kära syster S på firman med julmaten.
Så det gäller att vara pigg och utvilad...

Ha en skön kväll vänner!


Snäckans fina hjärtformade prinsesstårta..

Dukningen

Snäckan, Inger & Anna




Inte helt lätt att ta kort på dom små, ibland blir det bara ryggen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar