tisdag 21 december 2010

Sjukstuga IGEN :(

Snäckans lilla julgran lyser så fint i hennes lekrum.
Även denna lilla julgran hade jag som liten :)

Hej kära vänner!
Hoppas allt är väl med er i vinterkylan!?
Här hemma kan man verkligen kalla det kyla, i morse visade termometern på -18 grader.
Brr så kallt!
Är så glad över att vi har vår kamin i huset, som ger sån enormt go värme.

Här hemma är det sjukstuga IGEN.
Börjar bli väldigt trött på det nu!
Vi har haft otur hela nov & dec med att vara sjuka i omgångar hela familjen.
Men som tur har det inte varit mer än förkylningar och halsont, men det är jobbigt ändå när man är så trött och orkeslös.
I går natt vaknade jag och älsklingen av att vår lilla skatt var jätte ledsen.
Då hade hon kräkt i sin säng :(
Hon var väldigt ledsen så vi la henne mellan mig och älsklingen i vår säng och där slumrade hon till och kräkte efter 30 min igen :(
När vi bäddat rent sängen märkte vi att snäckan darrade jätte mycket.
När vi tagit tempen hade hon nästan 40 graders feber.
Stackars vår lilla älskling!
Med en alvedon i magen sov sedan snäckan gott ett par timmar.
Men hela dagen i går var kämpig, så fort alvedonen slutat att värka så blev snäckan jätte trött och hängig och orkade ingenting.
Men i natt har snäckan sovit hela natten, jätte skönt för henne.
Var nog ganska slut efter en jobbig dag.
I dag är allt som vanligt lika pigg och glad som hon brukar vara men har lite feber kvar, runt 38,5.
Undrar vad detta kunde vara, maginfluensa? Hon är ju inte förkyld eller ont i halsen.
Så vadför denna höga feber?
Kan ju inte vatt maginfluensa då snäckan åt både välling och smörgås till frukost och det fick hon inte upp.
Då var det bara 3 timmar sedan hon kräkt sist.
Underligt!
Men eftersom snäckan är piggare i dag så hoppas vi på att hon bara blir bättre och bättre, och att jag och älskling inte blir sjuka så att vi alla kan få vara friska till julafton.


Nu när snäckan vilar middag ska jag passa på att läsa mina favorittidningar med ett glas julmust & lussekatter.
Härligt med lite egentid ibland!
Ha det bra vänner!


1 kommentar:

  1. Haha.. Lite komiskt - jag prenumererar på exakt samma tidningar. :) Hälsn. Emely

    SvaraRadera