torsdag 11 november 2010

Sjukstuga igen


God kväll kära bloggvänner!
Fy sjutton vad jag har blivit dålig :(
Kände i går morse att jag var trött och väldigt tjock och grötig i halsen.
Ju längre dagen gick så blev det bara värre och värre.
Sent på kvällen somnade jag på soffan helt slut var jag.
Vet inte riktigt vad det är med mig, för det är ingen förkylning jag har.
Så ont och svullen i halsen, grötig hosta, feber och så otroligt trött, orkar inte göra mycket.
Gick upp tidigt i morse då jag gav upp att ligga kvar och försöka somna.
Har hela natten bara hostat och hostat, vänt och vridigt på mig och vår lilla snäcka har sovit jätte dåligt i natt och varit vaken tre gånger och varit ledsen.
Förmodligen mardrömmar som hon hon har haft.
Som tur så jobbar älskling kväll så han gick upp med snäckan och tog hand om mig :)
Min snälla och omtänksamma sambo fixade så mycket han kunde innan han åkte till jobbet för att jag skulle få kunna ta det lugnt i dag.
Han handlade, badade snäckan, lagade mat, städade och tvättade.
Tur jag har min älskling som tar hand om mig när jag är dålig!
Även min omtänksamma mamma kom förbi efter jobbet en runda.
Vi fikade lite och sedan tog mamma och snäckan en promenad.
Skönt för snäckan att komma ut lite när mamma inte riktigt är pigg och kan gå ut.


I morgon är älskling ledig från jobbet och då hade vi egentligen tänkt att åka till äventyrsbad. Vilket det tyvärr inte blir nu när jag är sjuk :(
Sist vi planerade att åka dit var det älskling som var förkyld.
Är nog meningen att vi inte ska åka dit ;)

Nu ska jag försöka ta och äta lite när man är hyfsat pigg då Iprenen verkar.

Ha en skön Torsdagskväll vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar