söndag 14 november 2010

På benen igen

Älskade Iittala kivi ljuslyckor som gör det så mysigt här hemma på kvällarna.
Förra veckan inhandlades det ytterligare tre frostade :)

Hej kära bloggvänner!

I dag äntligen känner jag mig levande igen.
Har i dag behövt att ta en endaste Ipren bara.
Stor skillnad sen bara i går.
I flera dagar har jag varit mer död än levande.
Har bara legat som en dö sill och knappt orkat resa på mig, var som att hela kroppen bara strejkade.
Det var länge sedan jag var såhär dålig sist.
Kan inte ens minnas det.
Men nu är det äntligen på övergång.
Är dock fortfarande förkyld och har denna hemska hostan kvar.
Men jag orkar att sitta upp och göra lite saker ;)


Så i dag har jag faktiskt kunnat fixa lite saker här hemma...
Beställt årets julkort på snäckan, även 4 väggalmanackor till b.l.a snäckans farmor, mormor & morfar.
Har i kväll suttit och skrivit många inbjudningskort till släkt och vänner.
Ska i början av December ha två kalas här hemma på samma helg för älskling och snäckan.
Är ganska uppbokade i många helger framöver så det fanns bara en endaste helg att ha kalas på. Ena dagen blir det kalas för älskling och snäckan med släkten och den andra dagen ska snäckan få ha sitt allra första barnkalas här hemma med sina närmaste kompisar.
Ska bli jätte roligt!


Tänkte även att jag skulle slå in lite julklappar i kväll men jag tar det i morgon istället.
Känns jätte skönt att nästan vara helt klar med julklapparna redan.
Har aldrig varit ute i såhär god tid innan.
Men det är mest för att jag och mina systrar med sambos brukar lägga ihop till julklappar tillsammans, både till varandra och släktingar.
Men i år blir det lite annorlunda jul då min kära syster ska opereras i slutet av denna månaden och vara sjukskriven hela December månad.
Så hon ville ha julklapparna klara innan operationen för hon kände att hon inte kommer att fixa att hjälpa till med det sen efter operationen.
Så slipper hon också att känna press att hon måste köpa julklappar och inte ha orken till det efter operationen.
Så det klart att vi köpte julklapparna tidigt i år så att hon inte behöver tänka på det efter operationen.
Hon kommer ha fullt upp med bara sig själv då.


Nä vänner nu ska jag försöka att sova gott så jag kan knata upp pigg och utvilad i morgon när snäckan vaknar.

Hoppas att jag är ännu piggare i morgon och att den hemska hostan är borta ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar