tisdag 23 november 2010

Nervös dag


Lägger in en bild på snäckans förvaring i lekrummet...
Saknas dock förvaringstext på lådorna men leveransen var ganska försenad :(

Hej kära bloggvänner!!

Då var det en ny vecka och jag är ledig efter min jobbehelg.
Är ledig fram tills på Lördag då det är jobb igen.
Här hemma har det kommit snö, vilket jag tycker är jätte mysigt..
Kan knappt hålla mig längre nu när det har kommit så mycket snö, vill bara upp med julbelysningen i fönstrena nu...
Men på Fredag ska dom upp, lite tidigare iaf.

I dag är det den stora dagen vi har väntat på i familjen, iaf min kära syster L.
Tidigt i morse åkte hon och kära mamma till Ljungby där hon i dag har opererats.
Hon har gjort en så kallad Gastric bypass operation.
Men dom flesta brukar säga magoperation eller magsäcksoperation.
Den innebär att man opererar bort en del av magsäcken så att man går ner i vikt.
Trots försenad operation och en mycket nervös syster har allt gått jätte bra.
Hon har för en stund sedan vaknat upp och är mycket trött och orkade knappt prata.
Så nu hoppas vi på att hon får en god nattsömn och är piggare i morgon så vi kan komma och hälsa på.
Så himla skönt att allt gått bra, man har gått på nålar hela dagen och varit så nervös att något galet skulle ske.
Men nu har hela familjen pustat ut då vi vet att hon mår bra och att operationen gick bra.
Så i natt sover jag gott!
Om det inte är snöovädret som kommer hålla mig vaken förstås
Det ska tydligen komma massor med snö + att det ska blåsa en del.
PSS...
I kväll har jag gjort pepparkaksdeg så i morgon ska det bakas massor med pepparkakor här hemma till 1:a advent.

Ha en skön kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar