söndag 28 november 2010

Första advent


Hej kära bloggvänner!

Hoppas att ni har haft en bra helg!
Vår helg har varit kanon.
Lördagen började med att jag skulle jobba nästan hela dagen.
När jag sedan slutade bar det iväg till vår kära vän J och hennes små snäckor.
Var jätte roligt att ses då det var ett tag sedan sist.
Söndagen inledes med sovmorgon, härligt!
Därefter lite pyssel här hemma med b.l.a snöskottning, bärde in ved, tvättade, bytte sängkläder och så har vi äntligen målat en gång i vårat så kallade skräprum.
Nu ska det bara målas en gång till och lister ska dit, sedan är rummet klart.
Efter att snäckan sovit i em åkte vi in till byn med kära mamma & pappa på julskyltning.
Jag brukar tycka att det är väldigt mysigt med julskyltningen varje år.
Men i år var det inte alls så kul.
Det snöade så mycket att man knappt såg någonting och snön bara yrde.
Stackars snäckan satt i sin vagn och bara blundade då det yrde in med snö i vagnen fansten vi hade suffletten uppe.
Så efter ett tags promenerade bestämde vi oss för att gå in i byns kina restaurang och äta istället då vi alla var hungriga.
Det däremot var jätte mysigt och trevligt :)
Mätta och glada åkte vi sedan till min mormor & morfar på fika & glögg.
Där var även mina systrar med sambos och mammas bröder.
Och inte att glömma vår nya lilla familjemedlem, Dalton.
Syster L och hennes J har i fredags fått hem sin lilla valp, Dalton som var med i dag.
Så otroligt söt!
Glömde tyvärr kameran så ni får se lilla godingen en annan dag.


Nu ska jag ta och krypa ner i sängen.
Härligt att krypa ner i en ny bäddad säng!
Ha det så bra mina vänner!



Bilder på pepparkaksbaket för någon dag sedan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar