fredag 19 november 2010

Puh sjukstuga igen

I eftermiddags bakades det saffransmuffins här hemma och till det blev det lite glögg.
Blev muffins och saft för snäckans del ;)
Kände att det passade bra i dag då vi har fått vinterland här hemma i dag!
Härligt med snö!

God kväll kära bloggvänner!

Hoppas allt är väl med er!
Här hemma är det sjukstuga, IGEN.
Vi är nu inne i 3:e veckan med sjukstuga.
Först var det snäckan som var sjuk,sedan jag och nu vår älskade lilla skatt igen.
Snäckan vaknade upp i morse med en röd liten snuvig näsa och samma hemska hosta som jag har haft :(
Stackars vår lilla älskling.
Tycker att det är så jobbigt när vår lilla skatt är dålig, att man inte kan göra något för att ta bort det jobbiga åt henne.
Jag hade gjort vad som helst för att det hade varit jag som var sjuk istället för hon..

Denna helgen är det även min jobbehelg, hade så gärna stannat hemma med min lilla sjukling istället..
Så som ni förstår så står även våra projekt still här hemma.
Man känner sig lite små stressad när man vet allt som ska göras.
Det ska spacklas, slipas och målas två gånger i vårat så kallade skräprum och lister ska även upp.
I snäckans rum ska hennes tavelvägg målas över och hennes hyllkombination ska upp på väggen.
Den har föresten kommit i dag!
Äntligen har den efterlängtade hyllkombinationen kommit som vi väntat på.
Men eftersom jag jobbar hela helgen och älskling ska ta hand om vår lilla sjukling får vi sätta upp den nästa vecka.
Längtar!!

Nehe vänner nu blir det duschen och sedan sängen för min del.

Ha en skön helg kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar