fredag 26 november 2010

Efterlängtade Fredag

Något av julpyntet här hemma i år.
Fint frostat!

God kväll kära bloggvänner!

Då har hela denna veckan snart gått förbi, bara två dagar kvar till första advent.
Äntligen Fredag i dag och älskling är ledig fredag, lördag och söndag.
Det är det allra bästa med när älskling jobbar kväll, han är alltid ledig på fredagarna.
Så härligt med långledigt med familjen tillsammans.
I dag har vi hunnit med jätte mycket här hemma.
Allt julpynt är uppe & alla adventsljusstakarna är framme i fönstren.
Älskling har fått bort den hemska borden som var på väggen i vårat så kallade skräprum.
Så på söndag ska det målas och målas så rummet blir klart innan nästa helg :)
Då är det kalas här hemma både lördag & söndag för snäckan och älskling som fyller år.
Jag och snäckan har bakat både lussebullar, pepparkakor & pepparkakshus.
Även det ska vi ha nästa helg på kalasen.
Och till sist har jag och älskling satt upp snäckans string hyllkombination i snäckans sovrum.
Så fint det blev, jag är så himla nöjd med resultatet :)
Jag hann tyvärr inte ta kort på den och visa er innan snäckan skulle sova för natten.
Så jag ska fixa det på söndag.

Så nu är jag och älskling ganska slut så vi ska slänga oss i soffan och titta på en film och bara ta det lugnt.
Sen blir det läggdax då jag ska upp tidigt och jobba i morgon bitti, och direkt efter jobbet ska vi hem till vår kära vän J och hennes två små snäckor.


För er som undrar mår min älskade syster bra efter operationen.
Var bara första dagen efter operationen som var ganska kämpigt för henne, då hon hade ganska ont.
Hon kom hem sent i går kväll.
Jag och snäckan var och hälsade på henne i förmiddags, då var hon ganska trött men mår bra.
Hon är trött då hon har svårt att sova på nätterna då hon har ont när hon ligger ner, sedan är det inte heller så konstigt att hon är ganska trött efter operationen.


Ha en riktigt skön helg vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar