söndag 8 augusti 2010

Söndagsfix

Då var det Söndag, sista dagen innan älskling börjar jobba, då semestern är slut :(
Så i dag blev det lite fixande här hemma innan alvaret börjar igen.
Blir nog inte många timmars sömn för älskling i natt då han i morgon ska börja sitt nya jobb, lite spänt och nervöst :)


Dagen började med att vi alla tre tog sovmorgon till halv 10, inte illa ;)
Var jätte skönt och behövligt för alla, då det vatt full rulle hela veckan.

Sen tycker jag att vi hållt igång allihopa hela dagen.
Tvättmaskinen och torktumlaren har gått förfullt hela dagen.
Mycket kläd tvätt + att jag har tvättat sängkläderna och vår vita soffklädsel som inte var så vit längre ;)
Storstädat hela huset, vilket tar sin lilla tid när man har ett stort hus.
Till sist strykt mitt stora berg med tvätt.
Puhh helt slut efter denna fixar dag!
Och självklart har även vår duktiga lilla tjej hjälpt mamma och pappa i dag ;)
Älskade lilla Tilda!


Som belöning hyrde jag och älsklingen filmer och köpte hem hämtmat och gottade oss med i kväll.
I dag har det verkligen varit regn, grått och trist väder.
Då det alltid blir mörkt tidigt ute, så i kväll tändes även mina Iittala ljuslyktor upp för första gången på flera månader upp i huset.
Mysigt!
Mysigt slut på veckan och semestern.
Nu är jag jätte trött efter denna fixar och donar dagen så nu ska jag krypa ner i min sköna nytvättade säng.
Finns inget härligare än att krypa ner nyduchad i en rentvättad säng.
Ha en bra kväll vänner!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar