söndag 22 augusti 2010

Fruktansvärd dag


Jag och familjen vaknade upp i morse efter en härlig och behövlig sovmorgon då vi var på släkt kalas i går kväll.
Då trodde jag att denna dagen skulle bli en helt vanlig söndag.

Men ack så fel jag hade...

I eftermiddags fick vi reda på att en vän till familjen valt att lämna livet på jorden...
Kan inte fatta att detta är sant..
Att vi inte kommer att träffa denna underbara människa mer..

Många tårar har fällts i dag för dig kära vän.
Och många tankar har gått till din familj och släkt.

Gud har plockat hem sin finaste ängel och himlen har fått den finaste och klaraste stjärnan på himlen.
Vila i frid G, vi träffas åter igen i Nangijala!


En del tror att döden vinner över livet,
att döden har makt att sätta punkt.
Jag tror inte det.
Döden kan bara sätta kolon:
Det blir en fortsättning på meningen,
på meningen om livet.
En del tror att människor hamnar i jorden,
för att förmultna där.
Jag tror inte det.
Vi läggs som frön i jorden,
för att en dag gro och blomstra i en annan värld,
där sommaren aldrig dör.
En del tror
att själen dör med kroppen.
Jag tror inte det.
Kroppen är bara människans kokong.
Själen flyger iväg i frihet
som fjärilen över blomsterängarna,
befriad ur kokongens brustna skal.
En del tror
att döden är slutet.
Jag tror inte det.
Döden är början.
Början på något nytt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar