tisdag 24 augusti 2010

Minnesstund


Hej kära bloggvänner!

I dag är det tre dagar sedan vår vän G gick bort.
Känns fortfarande så overklig att han är borta att man aldrig kommer att träffa honom igen.
Har inte riktigt fattat det ännu.

I går kväll var jag och mina kära systrar på platsen där han valde att lämna livet på jorden.
Hans närmsta kompisar hade ordnat en minnesstund för honom.
Det var så fint att det inte finns ord för det.
Alla ljusen som var tända för honom, alla blommor, dikter och tankar alla hade skrivit till honom. Och det fina fotografiet på honom som lyste upp mitt bland alla ljusen.
En kille hade parkerat sin bil nära platsen och spelade den finaste låten för honom.
Det var så mycket folk som kom dit för att ta farväl och minnas honom.
Denna fina helt underbara människa som tyvärr inte finns ibland oss längre.
Har svårt att förstå och kommer nog aldrig göra det..

Många många tårar fälldes för dig i går kära vän, tror inte att det var ett enda öga som var torrt
Att se din mamma, pappa och bror vara så ledsna och helt förkrossade var fruktansvärt att se.
När din pappa kom ner till platsen vid alla tända ljusen med det största fånget av vita liljor och tårarna bara rann nerför hans kinder brast det för mig.
Kan inte fatta att du inte finns kära vän :(

Att se din mamma vara så förkrossad att dom fick hjälpa henne att gå var bland det värsta man kunde se.
Att höra din pappa hålla tal framför alla dessa människorna var så starkt av honom.
Att höra allt fint han sa om dig.
Där han bla sa att du var alldeles för snäll för att finnas på denna jord.
Det stämmer så bra.
Du var alltid snäll, jag har aldrig hört något elakt från din mun.
Alltid så glad och positiv till allt.

Men nu måste vi leva vidare utan dig :(

Jag hoppas att du har det bra där du är nu, att platsen du kommit till var som du hade tänkt dig.
Att du mår bra och inte känner någon smärta eller sorg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar