fredag 20 augusti 2010

Skön fredag med min älskade familj

Nyinköpt tunika och svarta leggings från Lindex till snäckan,
då vi ska på kalas i morgon

Äntligen fredag med lite lång ledigt med hela familjen.
Älskling har varit ledig från jobbet i dag, skönt med en extra dag.
Vi skulle egentligen åkt till Växjö i dag och bla shoppa lite vinterkläder till snäckan på polarn och pyret.
Men som tur så ringde jag dit innan och kollade och dom får inte in vinterkläderna förrens tidigast vecka 35.
Så vi struntade i Växjö i dag och tar det senare då det viktigaste var att just köpa vinterkläder till snäckan.

Lite konstigt kanske att redan börja tänka på vineroveraller i Augusti månad.
Men förra året var jag jätte sent ute och alla storlekar var slut så i år tänkte jag att jag skulle vara först ute med att handla hem både vinteroveraller, kängor, mössor och vantar.
Förra året fick jag faktiskt tag i en overall när jag var så sent ute men i år måste jag ha dubbel uppsättning av ytterkläder, då snäckan ska börja på dagis i Januari.
Och det är kanske inte så lätt att få tag i dubbelt av allt om man är ute sent.


Istället blev det en skön hemma fredag med familjen!
Har även hunnit med att fixa lite här hemma.
Allt går ju mycket snabbare om man är två som hjälps åt.
Tvättmaskinen och torktumlaren har gått för fullt i dag.
Mitt stoora berg med tvätt är struket och sen har jag städat hela köket.
Jätte skönt att ha fixat det.
Och älskling har fått upp skåpet på väggen som ska hänga under tvn.
Är inte riktigt klart än så bilder på det kommer under helgen.

Nu ska jag och älskling slänga oss i soffan och slappa framför tvn med hemmagjord lasagne som älskling har fixat. Mums!

Ha en bra fredags kväll vänner!!


Härlig lasagne som älskling slängt ihop i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar