måndag 16 augusti 2010

Ny vecka


Äntligen har mina favoritsnittblommor börjat säljas igen i blomsterbutiken i byn :)
Passade jätte bra på det nyinköpta Norrsten skåpet i vardagsrummet!
Hej kära vänner!
Då var det äntligen ny vecka och jag har jobbat klart min helg.
Men lite sorgligt är det då det var min sista helg på den avdelningen som jag har varit på hela våren och sommaren.
Kommer att sakna arbetskamraterna jätte mycket då dom var fantastiska!
Helgen började bra med grillkväll på fredagen hos kära syster S och hennes P med ett annat kompispar och deras lilla Trine.
Var jätte trevlig kväll med god mat, mycket skratt och snäckan fick leka med sin kära kompis Trine som hon tycker så mycket om.
Förhoppningsvis om vi har tur kommer snäckan och Trine in hos samma dagmamma i Januari.
Hade varit jätte roligt och skönt för oss att veta att dom leker och trivs så bra tillsammans.
I lördags och söndags var det jobb för mig så det blev Tilda och pappa helg.
Så mysigt!
Slutade i söndags vig halv 5 och direkt efter jobbet körde jag och min kära familj hem till kära mamma och pappa för att äta gott och umgås med familjen.
Alla var där förutom kära syster L och hennes J då stackars syster ligger sjuk hemma med hög feber :(
Krya på dej älskade syster!!
I dag på fm har jag och snäckan hälsat på min kära vän D och hennes lilla Tilda, även hennes syster Z och två små snäckor var där.
Jätte trevligt att träffas och prata lite om allt.
Fick även jätte god lunch som D hade varit så duktig att slänga ihop.
Tack kära vän för i dag, alltid lika trevligt att träffas!
Efter att snäckan sovit middag blev det en runda ner till byn för lite shopping.
Hittade inte något fint i affärerna men det blev en ny tidning och en fin bunta med mina älsklingsblommor med hem iallafall
Älskar gladioler!
Mina favorit snittblommor är vita liljor och vita gladioler som ofta inhandlas till hemmet.
Nu ska jag och älskling göra en beställning som jag längtat så efter ;)
Berättar mer om den i morgon.
Ha en bra kväll vänner!!




Innan jag somnar i kväll ska jag bläddra i nya nummret av Hus & Hem

1 kommentar: