onsdag 2 februari 2011

Dagis & nya matbordet



Hej mina vänner!

Oj vad dagarna bara rullar förbi. Hinner knappt med ;)
Denna veckan håller vi på att skola in vår lilla snäcka på dagis.
Allt går jätte bra, men hon har inte velat sova där ännu :(
Denna veckan är inte några föräldrar med längre i inskolningen, vi bara lämnar denna veckan.
Det har faktiskt gått jätte bra men i dag blev snäckan jätte ledsen..
Tror att hon nu förstått att när jag går så kommer jag faktiskt inte tillbaka förrens om några timmar.
Var jätte jobbigt, skär i mammas hjärta att gå därifrån :(
Hoppas på en bättre dag på dagis för snäckan i morgon.

Som om inte det vore jobbigt nog för vår lilla skatt att börja dagis, så har vi nu börjat med vanlig välling istället för hennes mjölkfria.
Barnläkaren i Växjö tyckte att snäckan var så stor nu att det var dax att testa riktig välling.
Men vi tycker inte alls att det funkar bra.
Vår stackars lilla skatt är inte alls bra i sin lilla mage.
ÅÅ blir så sur att dom inte kan ta det där pricktestet igen...
Men blir det ännu värre får dom faktiskt ta och göra det!

I går kom äntligen mitt nya matbord hem.
Är jätte nöjd med det!
Så skönt att ha ett litet bord, sen när vi är fler så är det bara att lägga i iläggsskivan.
Jätte skönt att slippa ha ett långt och stort bord hela tiden, att man kan reglera det själv.


Ha en riktigt bra kväll vänner!
Nu blir det slapp i soffan för min del!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar